Γνωρίζατε ότι υπάρχουν 1,65 δισεκατομμύρια ενεργοί χρήστες του Facebook που παρακολουθούν περίπου 8 δισεκατομμύρια βίντεο ημερησίως (συνολικά); Κανείς δεν αρνείται το γεγονός ότι κοιτάζουμε το κινητό μας πολλές φορές μέσα στη μέρα, είτε για να τσεκάρουμε τα social media, είτε για να συνδεθούμε σε ένα application.
Φτάνοντας λοιπόν στο 2018, ας ρίξουμε μια ματιά σε όλα αυτά που πρέπει να προσέξουμε όταν χαράζουμε στρατηγικές για digital marketing, και ας δούμε ποια είναι τα πιο δημοφιλή trends για φέτος.
1. Το Facebook είναι τα Social Media και για B2B marketing
Η πλατφόρμα του Facebook θα κυριαρχήσει και φέτος στα Social Media (και στο κομμάτι του εμπορίου). Τον Ιούνιο του 2017 το Facebook είχε 2.01 δισεκατομμύρια μηνιαίους, ενεργούς χρήστες παγκοσμίως, δηλαδή 17% περισσότερους σε σχέση με το 2016. Αξίζει να σημειώσουμε ότι οι μισοί από αυτούς επισκέπτονται το Facebook από το κινητό τους.
Τα παραπάνω στοιχεία, και όχι μόνο, είχαν καθιερώσει έως τώρα το Facebook ως πλατφόρμα για Β2C marketing, αλλά από φέτος θα αναδειχθεί ιδανικό και για Β2Β. Βρείτε το κοινό σας και ξεκινήστε καμπάνιες για να το προσεγγίσετε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο!
2. Chatbots και social messaging
Όταν οι χρήστες που ανταλλάσσουν μηνύματα -κυρίως μέσω Facebook- θα φτάσουν το 2018 τα δύο δισεκατομμύρια, τα chats μέσω social media είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα ενσωματωθούν σε κάθε διαδικτυακή αλληλεπίδραση. Αν συνυπολογίσουμε ότι περίπου το 75% των επιχειρήσεων θα συμπεριλάβουν το AI (Artificial Intelligence – Τεχνητή Νοημοσύνη) και άλλες λειτουργίες όπως self-learning, στο messaging, τότε σίγουρα τα chatbots θα προστεθούν στα To-Do lists πολλών εταιρειών.
Ας μην ξεχνάμε ότι το 62% των millennials διαδρούν περισσότερο με τα brands που τους επικοινωνούν μέσω messaging apps, προσδίδοντας στην επικοινωνία τους μια πιο προσωπική πινελιά. Το Facebook ενθαρρύνει τέτοιου είδους επικοινωνίες με το να λανσάρει διαφημίσεις που οδηγούν τους χρήστες απευθείας σε chat με ένα brand. Είναι ένας γρήγορος, πιο προσωπικός τρόπος engagement που εξασφαλίζει ακόμη καλύτερο user experience.
3. Micro-moments
Ένας μέσος χρήστης κινητών διαθέτει έξι συσκευές, τις χρησιμοποιεί τρεις φορές τη μέρα, και ανοίγει το κινητό του τηλέφωνο 200 φορές τη μέρα για να διαβάσει email, να κάνει τις online αγορές του ή να τσεκάρει τα social accounts του. Παράλληλα «βομβαρδίζεται» με διάφορες μορφές διαφήμισης που τις περισσότερες φορές, αγνοεί. Εδώ ακριβώς έρχεται να «κουμπώσει» η δύναμη των micro-moments. Δηλαδή αυτές οι μικρές, παρορμητικές στιγμές όπου ένας χρήστης μέσω της συσκευής του ψάχνει για μια απάντηση, ή έμπνευση για την έξοδό του, τί να κάνει ή τί να αγοράσει.
Τα πιο επιτυχημένα brands θα είναι αυτά που θα καταφέρνουν να προβλέπουν και να αντιμετωπίζουν αυτές τις παρορμήσεις των χρηστών, και να παρέχουν τις σωστές πληροφορίες, στη σωστή στιγμή για το σωστό κοινό.
Για να δουλέψουν αυτό το είδος επικοινωνίας, οι marketers θα πρέπει να μελετήσουν τα στατιστικά και τα micro-moments των κοινών που στοχεύουν, και στη συνέχεια να πειραματιστούν παρέχοντάς τους στοχευμένη διαφήμιση βασισμένη στις πληροφορίες που δίνουν οι ίδιοι οι χρήστες όπως λέξεις κλειδιά για αναζήτηση ή τις πιο πρόσφατες επισκέψεις τους σε websites. Οπλισμένοι με όλη αυτή την πολύτιμη πληροφορία, οι marketers μπορούν να προσφέρουν μια διαδραστική εμπειρία με προσφορές, εκπτώσεις, πληροφορίες και εμπειρίες που «μιλούν» πραγματικά στη συνείδηση του χρήστη. Τα Micro-moments το 2018, θα είναι η πιο γλυκιά στιγμή για τα mobile websites.
4. Υιοθετήστε το video και τα Video ads
Τα videos υψηλής ποιότητας «μιλούν» στην καρδιά των χρηστών, και παράλληλα αποτελούν έναν υπέροχο τρόπο για να επικοινωνήσετε ένα μήνυμα. Ωστόσο, το κλειδί για ένα επιτυχημένο video ad είναι να το κρατήσετε σύντομο και ενδιαφέρον. Οι μέρες που τα brands προωθούσαν video διάρκειας 3’ με λεπτομερείς περιγραφές για τις υπηρεσίες και τα προϊόντα τους, έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Σήμερα, το περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς! Όσο πιο καινοτόμο και πιο σύντομο είναι, τόσο περισσότερες είναι οι πιθανότητες να προκαλέσουν διάδραση.
Η ζήτηση για video αυξάνεται με εκπληκτικό ρυθμό. Το 52% των marketers παγκοσμίως, υποστηρίζουν ότι το video είναι το είδος περιεχομένου με το καλύτερο ROI (Return On Investment), και το 43% των χρηστών είπαν ότι θέλουν να δουν περισσότερα videos από τα brands.
Δεν υπάρχουν δικαιολογίες. Το 2018 το video θα είναι ένα πραγματικά δυνατό εργαλείο για τις επιχειρήσεις! Και η διαφήμιση με video, θα έχει καλύτερα αποτελέσματα από ποτέ.
5. Personalized content
Παρόλο που το personalized content είναι τα τελευταία χρόνια στο προσκήνιο, η πρόβλεψη για το 2018 λέει ότι το εξατομικευμένο περιεχόμενο θα αποτελέσει ένα επιτυχημένο εργαλείο για τις marketing στρατηγικές. Και αυτό γιατί όχι μόνο είναι αποτελεσματικό στο loyalty με τον χρήστη που σας γνωρίζει, αλλά και γιατί βοηθάει στο να κερδίσετε νέους πελάτες.
Αυτό που τελικά έχει σημασία είναι να καταλάβετε το κοινό σας. Ενώ κάποια κοινά ίσως ανταποκριθούν καλύτερα σε μια εμπειρία επαυξημένης πραγματικότηταςή αλλιώς AR – Augmented reality, κάποιοι άλλοι ίσως ανταποκριθούν καλύτερα σε ένα αστείο ή συγκινητικό video. Ο καλύτερος λοιπόν τρόπος για να εξασφαλίσετε την επιτυχία, είναι να επενδύσετε χρόνο για έρευνα και μελέτη γύρω από τις κοινωνικές και digital συνήθειες των κοινών που σας ενδιαφέρουν. Μόλις καταλάβετε ακριβώς τι θέλουν, οι πιθανότητες επιτυχίας αυξάνονται.
Ήρθε καιρός λοιπόν να βελτιώσετε και να εξελίξετε το περιεχόμενο της στρατηγικής marketing που έχετε χαράξει.
6. Native advertising
Το native advertising είναι είδος διαφήμισης που διαφέρει σε σχέση με τις ενέργειες των pop up ads, και επιτρέπει στις επιχειρήσεις να διαφημιστούν με απλό τρόπο προσθέτοντας το μήνυμα που θέλουν να «σπρώξουν» μέσα στο περιεχόμενο της ιστοσελίδας που θέλουν να διαφημιστούν. Μια τέτοια διαφήμιση πιθανόν να λέει κάτι σαν «Sponsored Content», και ο σκοπός της είναι να αποφευχθεί η εικόνα μιας «ξένης» διαφήμισης π.χ. σε μορφή banner. Έρευνες έδειξαν ότι υπάρχουν περισσότερες πιθανότητες ένας χρήστης από το κινητό του να πατήσει πάνω σε μια native ad, παρά σε μια κλασική διαφήμιση τύπου banner.
7. Μην αγνοήσετε το Dark social
Στις μέρες μας ο καταναλωτής δεν μοιράζεται απλά links, άρθρα και videos στις social πλατφόρμες. Δρα κοινωνικά χρησιμοποιώντας και άλλα διαφορετικά, λιγότερο «παρακολουθούμενα» κανάλια, όπως:
- Messaging apps
- Native mobile apps
- Ασφαλές browsing
Φανταστείτε ότι είστε στη δουλειά ως αργά και για να αναζωογονηθείτε αρχίζετε την περιήγηση στο web, κρυμμένοι πίσω από την οθόνη για να μην φαίνεστε. Βρίσκετε ένα ενδιαφέρον άρθρο για τον σκύλο σας, και αντιγράφετε το link για να το στείλετε με email στον/στην σύντροφό σας. Συγχαρητήρια! Μόλις διαδράσατε με dark social.
Όλοι μοιραζόμαστε άρθρα με άλλα μέσα, διαφορετικά από τα social media, είτε γιατί μας ενδιαφέρει η ιδιωτικότητά μας, είτε γιατί απλά μας εξυπηρετεί αυτός ο τρόπος. Με τις έρευνες να λένε ότι το dark social ευθύνεται για το 84% του sharing που γίνεται εκτός social platforms, σίγουρα θα πρέπει το 2018 να το ψάξετε λίγο παραπάνω. Το να καταλάβετε πως λειτουργεί το dark social και το outbound sharing, είναι πολύ σημαντικό για την στρατηγική σας.
Το dark social προσφέρει το 2018, πολλές ευκαιρίες στα brands και τις επιχειρήσεις. Επενδύστε χρόνο και χρήμα σε ένα μεγάλο εύρος καναλιών που όχι μόνο θα βοηθήσουν στο να μαζέψετε δημογραφικά στοιχεία, αλλά θα αυξήσουν σημαντικά και το reach.
8. Το Machine Learning ήρθε και θα μείνει
To 97% των κορυφαίων επιχειρήσεων παγκοσμίως, πιστεύουν ότι το μελλοντικό marketing θα παράγεται από έξυπνους marketers που θα συνεργάζονται με μηχανές που σκέφτονται μόνες τους.
Η ικανότητα να ανταποκρίνεστε γρήγορα και με ακρίβεια στις αλλαγές συμπεριφοράς των πελατών, θα είναι ζωτικής σημασίας στον κόσμο του αύριο καθώς οι άνθρωποι γίνονται πιο απαιτητικοί, και εξοικειώνονται γρηγορότερα με την τεχνολογία. Το «machine learning» θα βοηθήσει πολύ στις προσπάθειες των marketers, προσφέροντας γνώση στα δεδομένα που μπορούν να αξιοποιηθούν προς όφελός των brands.
9. Analytics και στατιστικά
Μαζέψτε πληροφορία με τα άφθονα εργαλεία που κυκλοφορούν, και κοιτάξτε το κοινό σας στα μάτια. Μάθετε ποιοι ακολουθούν το brand σας, ποιοι είναι οι δυνητικοί πελάτες σας, και χαράξτε τη στρατηγική σας για να τους προσεγγίσετε. Η ευκαιρία να εισχωρήσετε στον θησαυρό που λέγεται «analytics» είναι δίπλα σας.
10. Web design – Κάντε το κινητό προτεραιότητα
Σύμφωνα με το Statista, το 43,6% του traffic των websites παγκοσμίως το 2016, δημιουργήθηκε μέσω κινητών τηλεφώνων, ενώ το προηγούμενο έτος το ποσοστό ήταν 35,1%. Είναι λοιπόν γεγονός ότι η ανάγκη για mobile-friendly web design αυξάνεται χρόνο με το χρόνο σημαντικά.
Είτε σχεδιάζετε ένα νέο website, είτε ανασχεδιάζετε ένα παλιό, τα Accelerated Mobile Pages (AMP) είναι απαραίτητα και το 2018. Κανένας πιθανός πελάτης δεν ενθουσιάζεται με μια σελίδα που φορτώνει αργά, και σίγουρα δεν θέλετε να «σπρώξετε» αυτόν τον πελάτη σε κάποιον από τους ανταγωνιστές σας. Φτιάξτε λοιπόν γρήγορα sites που δίνουν την πληροφορία άμεσα. Μην ξεχνάτε: Ο χρόνος είναι χρήμα!
Πηγή : www.epixeiro.gr